A magyar útépítés megoldhatatlannak tűnő nehézségei közé tartozik a csatornafedelek, vízelvezetők normális kiépítése. Ez bicikliről sem kevésbé idegesítő tény, mint autóból, sőt véleményem szerint balesetveszélyesebb is. Holott egy kis odafigyeléssel leküzdhető akadály lehetne...
Kerepes, Hegy utca |
Bő egy hónapja egy keresztben lévő vízelvezető rácson átgurultam Szilason, és az a meglepetés ért, hogy egy pillanatra eltűnt benne a kerékpárom kereke. Szerencsére komolyabb probléma nem lett belőle, azonban visszamentem megnézni, hogy megtudjam, mi is okozta a meglepetést. Az ok egyszerű volt: a kerék simán belefért a rácsba. (Hozzá kell tennem, hogy körülbelül fél éve használom a vékony kerekű trekking biciklimet, így valószínű ezért nem vettem észre idáig ezt. Vastagabb kerékkel talán fel se tűnt volna.)
Emiatt kb. egy hónapja írtam is egy levelet a kerepesi önkormányzatnak, ám se válasz, se megoldás nem született azóta. Más településeken is volt már hasonló gond a vízelvezetéssel, ott a legegyszerűbb megoldásként keresztbe is ráhegesztettek egy lapot, így már a kerék nem eshetett bele.
Ennél banálisabb probléma, amikor a menetiránnyal megegyező irányban építik az úttestre a vízlefolyót, így ha valaki rátapad a padkára, és nem veszi észre, eléggé komoly sérüléseket szedhet össze.
Ezt a bakit építéskor lenne a legegyszerűbb nem elkövetni, azaz egyszerűen elforgatni a vízlefolyót, ahogy az esetek többségében ez sikerül is.
Kerepes, 3-as út. Itt aztán nem ajánlott a padkához túl közel tekerni! |
A legegyszerűbb és véleményem
szerint legjobb megoldást is lefotóztam. Olyan rácsot érdemes építeni az
úttestbe, amit bármerre forgatunk, akkor se eshet bele a
biciklikerék. Cinkotán a Batthyány Ilona utcában találtam jó példát erre.
Erre a rácsra kivételesen rá is hajthatsz, nem lesz belőle perecelés. |