[Útvonalajánló] Megyeri híd

Jó párszor jártam már úgy, hogy barátok kérdezősködtek tőlem, melyik a legjobb út ha Szentendrére, a Római partra akarnának eljutni, vagy kicsit messzebbre, a Pilisbe. Mivel túráim során már nemegyszer mentem arra, kitapasztaltam, hogy számomra melyik a legjobb útvonal. Ezt írom most le, hogy azok, akik nem ismerik a járást, könnyebb helyzetben legyenek.
2008 óta a legjobb a Megyeri hídon keresztül menni, hiszen így a város rossz levegőjét, zsúfoltságát és zaját viszonylag el lehet kerülni. Ám addig nem nagyon vezet semmilyen infrastruktúra...

Ha valakinek van egy kisebb rutinja, szerintem megpróbálhatja ezt az útvonalat. Igaz, sok részén a forgalomban kell közlekedni, de gyakorlatilag olyan helyeken, ahol vagy kicsi a forgalom, vagy az útszélesség miatt ki szoktak kerülni. Az alábbi térképen segítségképpen fényképekkel bemutatom, hogy milyen is az útvonal:

Megyeri híd nagyobb térképen való megjelenítése

Érdemes azért tudni, hogy slick gumikkal szoktam megtenni az utat, annak ellenére, hogy bizonyos részein földúton kell haladni. Szerencsére elég nagy szakaszon keménnyé döngölt az út, de van ahol nagyon homokos, így ott csak lassabban lehet haladni.

Útvonal a XVII. kerületből (később a XVI.-ból is):

- a Naplás úton haladj a Cinkotai út kereszteződéséig - széles és kis forgalmú aszfalt út
- egyenesen tovább a Nógrádverőce úton - poros földút, néhol már aszfaltozott
- a Veres Péter útnál menj át az aluljárón, és egyből fordulj jobbra
- végig a Szilas-patak mentén - rázós földút

Csömörről:

- tekerj az M0 melletti bekötőúton
- az autópálya fölött egyenesen tovább
- a körforgalomban a második kijáratnál fordulj a Szlovák útra
- majd egyből jobbra a Rákospalotai határútra
- a Szilas-pataknál fordulj jobbra

A két útvonal itt találkozik, és innen egyezik:

- végig a patakparton, míg az Asia Center hátát meg nem látod egy kereszteződésnél
- fordulj jobbra, majd a következő kereszteződésnél balra
- Az M3-as autópálya fölött menj át a felüljárón - innen végig aszfaltozott az út
- keresztezve a Régi Fóti utat haladj egyenesen tovább a Mogyoródi úton, ami később Közvágóhíd, majd Töltés utca lesz
- a vonatsínek után kis jobbra tartással, de továbbra is ugyanarra az Óceánárok utcán végig
- a Megyeri uti kereszteződés után a járdán kialakított bicikliúton végig
- fordulj balra, majd a Váci útnál lévő kerékpárútba futva, a lámpánál fordulj jobbra

Ha ezidáig nem tévesztettünk el semmit, akkor elvileg a Megyeri híd alatt vezet át az utunk, hogy rögtön utána jobbra felkapaszkodhassunk a hídra és keresztül rajta.
Nem biztos, hogy mindenkinek ez az út a legideálisabb, de amikor túrázni megyek, és ráérősebben biciklizek, akkor inkább elkerülöm a nagyobb forgalmas utakat. Nekem ez vált be annak ellenére, hogy sok helyen földút van.