2 tó - 2 kerék kerékpártúra

Mózes György, XVII. kerületi tagtársunk kezdeményezésére és vezetésével családbarát túrát szerveztünk Rákoscsaba környékén, melynek célja az volt, hogy megismerjük a környék természeti szépségeit, és persze jól érezzük magunkat. A 35 fős túrázó csapat még fagyizhatott is és ajándékokat kaptak a túra végén.

A Rákosmenti Pirítós részletes beszámolója az élménydús napról:

2TÓ-2KERÉK KERÉKPÁRTÚRA
Vasárnap délután 16 órára szerveződött kerékpártúrán a Rákoscsaba utcai patak hídtól 35-en indultunk el a 11 km-es távra.
Rögtön az indulásnál eleredő rövid záport egy gabonatároló fedelének védelme alatt úsztuk meg. A kis pihenő jó volt arra, hogy beszélgessünk, hogy megismerkedjünk egymással. Az égi ijesztgetés után a napsütés és az enyhe fuvallat bringázásra csábító, hangulatosan kellemes időt teremtett.
Megérkeztünk a Csali-tóhoz. Körbejártuk, megcsodáltuk és közben olyan érzés volt, mintha valahol máshol, valahol nagyon távol lennénk. Pedig ez a gyöngyszem itt van Rákoscsaba-Újtelepen, Rákosmentén, ahol mi is vagyunk, lakunk, élünk. A gyönyörű kis horgásztó legnagyobb halát - (állítólag) egy 60-70 kilós harcsát- még senkinek sem sikerült kifognia. A tó üzemeltetője, Deák Katalin által felajánlott ingyenes horgász napijegy szerencsés nyertesének erre lehetősége lesz.
A Csali-tótól az új, Naplás kerékpárúton kerekeztünk tovább. Tekerve az enyhe emelkedőn, gurulva a Cinkotai parkerdő melletti lejtőn megállapítottuk, hogy „szép ez a bringaút”.
Megérkeztünk Budapest legnagyobb állóvízéhez, a Naplás-tóhoz. A tó és környéke (Szilas-patak völgye, Cinkotai parkerdő) gazdag állat- és növényvilága miatt természetvédelmi terület, a vándormadarak rendszeres pihenőhelye, kedvelt horgászhely és egyre felkapottabb kirándulóhely. A fejlesztési terveknek megfelelően jelenleg a kerékpárút melletti partszakaszon faburkolatú teraszok építése zajlik. Tervezik az invazív növényzet kiirtását, a nád rendezését és őshonos növényzet telepítését. 72 db fa és 200 db díszcserje kerül elültetésre. A Naplás-tó történetével, jelenével és jövőjével kapcsolatos kis előadás meghallgatása, csapat-fotózgatás és a táj bűvöletéből való ébredés után a tó körüli tanösvényen folytattuk útunkat. Érdekes volt átkelni a Szilas-patakon és festői élmény volt közelről látni a tavat tápláló patak torkolatát.
A Naplás kerékpárúton visszafelé biciklizve megérkeztünk a túra utolsó állomásához a K-ATI-CA Fagyízóhoz. A tulajdonos által felajánlott 5 db 3 gombócos fagyi boldog nyerteseit a sors döntötte el, de a kisértésnek senki nem tudott ellenállni. Igaz, hogy senki nem is akart. Hát igen …a sós karamell és a sacher fagyi nem maradhat megkóstolatlanul a K-ATI-CA-ban! A Magyar Kerékpárosklub bőkezű ajándékaként pólókat, könyveket és kerékpáros térképeket kaphattak a tombolán kihúzott szerencsés nyertesek. Mindenki szerencsés volt, mindenki nyert. Köszönjük Magyar Kerékpárosklub!
Mindenki nyert, de remélem, hogy a legnagyobb nyeremény a 2TÓ-2KERÉK kerékpártúra összes élménye és kellemes emléke marad. Most sem voltunk kevesen, de reméljük legközelebb még többen csatlakoznak egy hasonló kerékpáros túrához.