Nem mellesleg, ha valahol lehet még pár fát találni a főutakon, ami zöldebbé teszi Csömört, akkor most azok is veszélybe kerülnek.
Érdemes már most megnézni a zöldséges előtt teremtett helyzetet:
- Valaki kilép a boltból és van 20 cm, hogy körbenézzen.
- De egészen vicces lesz zöldséges rekeszeket kerülgetni, amikor az áruszállításkor nem fér el a gyalogos-bicajos-áruszállító együtt egy méteren.
Cserébe van egy zöldséges, állandó áruszállítással! Noh meg ha valaki kilép a zöldségesből, egyből elcsaphatja majd egy bicajos.
"Szeretem" ezt a kihívást az Összefogás (hátrányos helyzetűeket segítő központ) előtt, ahol nap mint nap próbálok toleráns lenni az oda kerekesszékkel is közlekedőkkel, hiszen nem ők tehetnek arról, hogy döntéshozóink megnehezítik az amúgy sem könnyű helyzetüket.
"Szeretem" ezt a kihívást az Összefogás (hátrányos helyzetűeket segítő központ) előtt, ahol nap mint nap próbálok toleráns lenni az oda kerekesszékkel is közlekedőkkel, hiszen nem ők tehetnek arról, hogy döntéshozóink megnehezítik az amúgy sem könnyű helyzetüket.
A harmadik, s talán a legfontosabb a bicajosokra nézve, hogy egy ilyen út a kereszteződéseiben 12-szer balesetveszélyesebb, mint egy sáv. Egyszerűen aki autóval közlekedik, nem számít egy járdáról minimum 20-szal érkező bicajosra. Ez leginkább a szervizútnál lesz érdekes, de az összes többi hely se lesz veszélytelenebb. Ráadásul a táblázást és felfestést sikerült úgy megoldani, hogy most akkor ott vége a bringaútnak vagy sem?
Az már akkor csak kötözködésnek fog tűnni ezután, hogy megemlítem, ez egy totál egyenes szakasz. Furcsamód a bicajút olyan kanyargós, hogy azon hányingert lehet majd kapni, de ha ez sem lenne elég, akkor van benne útszűkület az izgalom fokozása érdekében.
Nem véletlen, hogy a Magyar Kerékpárosklub sem támogatja ilyen formájában ezeket a létesítményeket. Helyette érdemes lenne elgondolkodni a forgalomtól teljesen mentes alumínium hídhoz vezető út teljes rendbetételén, hiszen azon valószínűleg mindenki biztonságosan átkerekezhet. Ha a hídon meg nem biztosítható a jó bicajos közlekedés, legalább ne rontsanak tovább rajta!
Az egészben számomra az a szomorú és dühítő, hogy hangzatosan a csömöri polgármester tüntetett biciklivel a közlekedésért, ráadásul az elmúlt években Csömör főútjainak összessége föl lett újítva, és akkor lett volna rá alkalom, hogy a kerékpáros közlekedést integráltan az egész településen belül jól megoldják. Ezzel akár egy olyan mintatelepülés is lehetett volna Csömör Budapest környékén, ahol nyugodt szívvel lehetett volna elengedni a gyerektől a nagymamáig bárkit az iskolába, boltba, baráthoz! Az adottságai megvoltak hozzá...
Az egészben számomra az a szomorú és dühítő, hogy hangzatosan a csömöri polgármester tüntetett biciklivel a közlekedésért, ráadásul az elmúlt években Csömör főútjainak összessége föl lett újítva, és akkor lett volna rá alkalom, hogy a kerékpáros közlekedést integráltan az egész településen belül jól megoldják. Ezzel akár egy olyan mintatelepülés is lehetett volna Csömör Budapest környékén, ahol nyugodt szívvel lehetett volna elengedni a gyerektől a nagymamáig bárkit az iskolába, boltba, baráthoz! Az adottságai megvoltak hozzá...
Nem is olyan messze az Újszász utcában sikerült a felújítással együtt megoldani korszerűen és biztonságosan gyalogosra-bicajosra-gépjárműre nézve is közlekedést.
PS: A Magyar Kerékpárosklub 2014. júliusi tervvéleménye itt olvasható. Sőt, a klub szakemberei már 2012-ben sem támogatták azt, ami most megvalósult, úgyhogy a csömöri vezetésnek bőven lett volna ideje átgondolnia a bringaút-kérdést.