A belvárosban a kerékpárost az úttestre tették! Vajon miért? Még látszódik az eredeti felfestés... |
Most, hogy Tarlós István főpolgármester irányváltoztatásba kezdett, úgy éreztem, igazán aktuális leírnom a tapasztalataimat, mert a két városon egy dolog látszott. Másképp gondolkoznak a közlekedésről!
Bamberg egy igazán szép és hangulatos német város történelmi városmaggal, folyóval és csatornával (Duna-Majna). A csatorna kivételével České Budějovicéről is elmondható ugyanez. Míg azonban Bamberg meglehetősen dimbes-dombos, így nem a legalkalmasabb a bicajozásra, addig České Budějovice sík. Ám a bicajozók arányai mégis pont fordítva alakulnak. És hogy ez leginkább mit eredményezett?
Míg České Budějovicében van Csehország legnagyobb tere, maga a tér egy parkoló, és nem éppen éreztem, hogy ezzel együtt gyalogos- és turistabarát lenne. Addig Bamberg igazi emberbarát kóricálós város, ahol már maga a tény, hogy nem szűk járdákra van fölszorítva az ember, hanem tágas terekben létezhet, jobb kedvre derített. Holott mindkét város hangulatos történelmi maggal rendelkezik, adott minden ahhoz, hogy élhető legyen.
Bambergben végigfotóztam a bicajos infrát, volt egészen meglepő is, ahol letették a bicajosokat az autók közé, holott irányhelyes kerékpárút volt. Engedélyezett a bicajozás szemben a forgalommal, és megannyi dolog segíti a közlekedésben a kerékpárosokat. Ellenben České Budějovicével, ahol egy fotót sem készítettem (nem nagyon volt korszerű kerékpáros infra), így csak álljon a Google maps képe itt, hogy Csehország legnagyobb tere hogyan néz ki:
Ellenben a bambergi képek önmagukért beszélnek:
Belvárosi hangulat |
Szemben a forgalommal??? Hisz az életveszélyes! |
Kanyarodósáv az autók elé |
Forgalomkorlátozott híd a belvárosban. |
Eretnekek! Busz-kerékpársáv |
Na ugye! A kerékpárosok gátlástalanul terrorizálnak! :-) Szöveg: "A házfalam!!!" "Kérem, ne tegyen kárt a házunk falában, és támassza máshová a kerékpárját!" |
Mindenre van normális megoldás! |
Ezek után a képek után szerintem érdemes feltenni a kérdést főpolgármesterünknek magában. Kiért, kikért is van a város? Mert ha a városlakókért, akkor egy olyan várost illene teremteni, ami kimozdul a volt szocialista közép-európai országok autófetisiszta delíriumából.