Critical Mass a cukrászdánál


Fagyizni menni bringával? Nem kérdés.
Rendes bicajtámaszokkal a látvány maga lenne a tökély.

Végre a helyén az Erzsébetligeti Színház új bringatárolója


Végre a helyére került az új, nagy kálváriát megjárt Erzsébet-ligeti biciklitároló. Mégpedig tökéletes, jól látható helyre, pont a színház bejárata mellé. A tároló teljes egészében civil forrásból valósult meg, a köszönet a Kertvárosi Bolhaságok szervezőit, az árverésen licitálókat és az adományozókat illeti. Kohonóczki Júlia és Dezsán Zita adományozólevele itt olvasható.

Miért jó nekem a Bubi külvárosiként?

Joggal kérdezheti a blogot olvasó, hogy mit foglalkozunk mi a MOL BuBi közbringarendszerrel, hiszen a külső kerületeknek vagy az agglomerációnak (még) nincsen túl sok haszna belőle. A közel- és valószínű a távoli jövőben aligha várható, hogy mondjuk a Sashalmi Piacon vagy az Elágnál egyszer csak bringadokkoló állomások jelenjenek meg. Akkor mégis miért éri meg egy itteni lakosnak? 

Első benyomások a Bubiról

Heteken belül startol Budapest közbringarendszere, a MOL Bubi. Az elmúlt két hétvégén a Kerékpárosklub bringás közlekedést oktató Bebiciklizés programja keretében sikerült kipróbálnunk a közbiciklit. A Bubi van akkora durranás, hogy alaposan foglalkozzunk vele, úgyhogy cikksorozatunk első részében magáról a biciklikről alkotott benyomásaimat mutatom be, valamint csokorba gyűjtöttem a MOL Bubival kapcsolatos általános tudnivalókat és híreket.


Szenzáció! Formabontó forgalomtechnikával újít a XVI. kerület


Legfrissebb információink szerint a BKK a Veres Péter út burkolatát a bicajút minőségéhez kívánja igazítani, így minden kereszteződésbe Demszky-karókat fognak elhelyezni, illetve ütvefúróval készítenek mesterséges repedéseket. Ezenfelül kiálló aknafedeleket terveznek lerakni, hogy ezzel is csökkentsék a bicikliutat használók vágyódását a sima úttest iránt, és elősegítsék a közlekedő felek közötti együttműködést.

Kovács Péter polgármester nyílt levélben köszönte meg Vitézy Dávidnak a tervezett intézkedést. A Magyar Kerékpárosklub és az Emberibb Parkolásért Mozgalom közös közleményében az olvasható, hogy "Magyarország újabb lépést tett afelé, hogy az utakon megerősödjön az együttműködési hajlandóság" valamint a beavatkozásnak köszönhetően "rövidesen lezárulhat az évszázados autós-biciklis háború". Amszterdami tudósítónk szerint már több holland város érdeklődik a formabontó biciklis forgalomtechnikai megoldás iránt.