Fábri István csömöri polgármester régóta hangsúlyozza a települések közötti kerékpározás feltételeinek javítását - a 2013 óta megrendezett Csömöri Bringafesztiválnak pont ez az üzenete. Ennek szellemében május 15-én sikerült összehozni egy olyan kerékpáros bejárást, amelyen Csömör és Budapest XVI. kerülete közötti kerékpáros kapcsolatok fejlesztési lehetőségeit vizsgáltuk meg. A bejáráson részt vett Fábri István, Csömör polgármestere, Antalóczy Csaba, Árpádföld önkormányzati képviselője és kerékpáros aktivista, Radics Miklós, a Magyar Kerékpárosklub közlekedésmérnöke és a Magyar Kerékpárosklub Kelet-Pesti Területi Szervezetének képviseletében jelen blog szerkesztői, Csanádi György és Stankovics Andor.
A bejárás szükségességét azért tartottam fontosnak, hogy elinduljon egy olyan együttműködés Csömör és a XVI. kerület illetékesei között, ami elősegíti a gyalogos és bicajos közlekedés fejlődését a települések között.
A hét második felében az időjárás változatossága garantálta, hogy még a bejárás napján se tudjuk biztosan, meg fogunk-e ázni vagy sem. Szerencsére az égiek kegyesek voltak hozzánk, így a borongós idő ellenére szárazon megúszta mindenki az eseményt.
A túra a Szabadság úti felüljárótól a majorszegiligeti felüljáróig tartott - ez végig olyan szakasz, ahol valamilyen formában több helyszínen is lehet mit fejleszteni a kényelmesebb közlekedés érdekében, ezért volt miről beszélgetni.
Csömöri részről a legpozitívabb, hogy komoly szándék mutatkozik ennek a szakasznak a teljes fejlesztésére. A probléma azonban az, hogy azon a két felüljárón, ahol az autóforgalom halad, valószínűleg csak egy erősen kompromisszumos megoldás születhet meg, mert a közepük nem szélesíthető. Így azoknál csak a későbbi tervezői szakaszban fog eldőlni, hogy mit engednek a felüljáró adottságai.
Csömöri részről a legpozitívabb, hogy komoly szándék mutatkozik ennek a szakasznak a teljes fejlesztésére. A probléma azonban az, hogy azon a két felüljárón, ahol az autóforgalom halad, valószínűleg csak egy erősen kompromisszumos megoldás születhet meg, mert a közepük nem szélesíthető. Így azoknál csak a későbbi tervezői szakaszban fog eldőlni, hogy mit engednek a felüljáró adottságai.
A legjobb hír azonban az, hogy a jövőben elképzelhető a gyalogos-kerékpáros alumíniumhídhoz vezető utak fejlesztése, de ehhez még szükséges az, hogy a két település vezetése további egyeztetéseket szorgalmazzon.
Szintén viszonylag kisebb forgalmú hídnak számít a Majorszegiligetnél lévő felüljáró, így amennyiben az ahhoz vezető kerékpáros közlekedést is fejlesztenék, a Mókus-patakon keresztül vezető hangulatos kis sétányon könnyen elérhető lenne a Csömöri út és környéke.
A tervezési szakaszban további egyeztetésekre lesz szükség, és reméljük, hogy a most elkezdődött párbeszéd pár éven belül már látható eredményekkel fog szolgálni.