Mostanában elég sokat hallani főpolgármesterünk szájából, és lehet olvasni Budapest logóval ellátott szóróanyagból, hogy a "biciklisek" sajnos nem mindig használják a bicajutakat - holott az kötelező, ehelyett viszont sokan inkább az autóforgalomban tekernek. A teljesség igénye nélkül pár kép, amelyek a lehetséges okok között vannak.
1. Aknatető-csapdák #1
2. Ússzunk!
Nagyicce HÉV megállónál már megszokott
jelenségnek számítanak az óriási tócsák. Kikerülésük "szerencsére"
könnyen megoldható, mert jó nagy az aszfalttenger.
3. Szakszerű vízelvezetés
Mátyásföld alsónál házilag oldották meg, hogy ne a járdán álljon a víz. Cserébe van egy kisebb zökkenő.
4. Aknatető-csapdák #2
A kép talán nem adja vissza eléggé, de aki már használta a bicajutat, az tudja, mennyire sok csatornafedél tarkítja. Persze szintbe állítva alig vannak, így vagy kerülgetni kell, vagy döccenve átgurulni.
Ennél jóval több hibát lehetne felsorolni a Veres Péter úton, amelyek nap mint nap teszik kalandossá a közlekedést (pl. Cinkotán továbbra se lehet érteni, hogy a táblázás szerint mit is várnának el attól, aki biciklizni merészkedik). Arról nem is beszélve, hogy a Kerékpárosklub szerint 12-szer balesetveszélyesebb az egyoldali kerékpárutak kereszteződésein átkelni, mint a kétoldali kerékpársávok esetén.
Azok a bicajosok, akik szeretnek
tempósabban menni, vagy vékony kerekük van, még több akadállyal
találhatják magukat szembe, hiszen elvileg bicikliúton max. 30-cal
mehetnek. (Ugyan ezt nem nagyon ellenőrzi senki sem, de az út minősége
szinte lehetetlenné teszi a legtöbb helyen a gyorsabb haladást.)
A Veres Péter bicikliút ugyan nem ma épült, ezért számos hibáját az akkori szemlélet okozza, azonban sajnos van olyan bicajút is, ami nemrég épült, mégis bőven van probléma vele. A legnagyobb gond azonban mégis az, hogyha megépül valami, akkor utána a karbantartásról mintha megfeledkeznének.
Mindez nem csak országunkban jellemző probléma, mert Németországban is számtalanszor megtapasztaltam, hogy nem mindig használták a megépített bicajutakat. Általában ennek ott is jó oka volt. Így addig is, míg nem oldódik meg ez a kellemetlenség, autót vezetve próbáljunk meg úgy vigyázni az úton tekerő bicajosokra, mint ahogy a bicajosoknak a kerékpárúton kóricáló gyalogosokra kellene.