2016. 03. 31.

Ezek a kerékpáros fejlesztések várhatók a XVI. kerületben


Számos kisebb-nagyobb kerékpáros fejlesztés várható a Kertvárosban a közeljövőben. Ezek összegyűjtésében Pappné Furdan Mária kerületfejlesztési és városüzemeltetési irodavezető volt a segítségemre - akivel az alábbi fejlesztésekről, a szomszédos kerületekkel való kerékpáros kapcsolatok javításáról, és sok minden másról egyeztettünk nemrég.



kép: Kovács Péter/Facebook

A Csömöri út felújítási munkálatait már március elején elkezdték. A kerület egyik legfontosabb főútvonalának csaknem egész szakasza (a Körvasút sor és a Szlovák út között) megújul. Sajnos önálló kerékpársávokat nem létesítenek, de kerékpáros nyomok, valamint a Rózsa u. és a Rákóczi u. között egyoldali busz-kerékpársáv segíti majd a kerékpáros közlekedést.

Bővülnek a Szilas-patak menti kerékpárút kapcsolatai, azaz hamarosan könnyebb lesz elérni Cinkota és Árpádföld felől a kerület legnagyobb bringás attrakcióját.


Cinkotán a Bény utcánál létesül kapcsolat a Szilas-patak és a Vidám vásár utca között. A Zúgó-pataknál lévő pihenőparknál itt ér véget az út jelenleg.


A villanyoszloptól balra található a Bény utca.
 


Bény utca és a Szakoly utca sarka: innen közelíthetjük majd meg a Szilas menti bringautat - útépítés után már vonzóbb feltételek között.


A Hermina Bringapark és a Rákosi út között található ez a névtelen aszfaltozatlan utca, amelyet tévesen Csallóközi utcának hívnak. Itt vegyes forgalmú szakasz épül idén, ezáltal hézagmentes lesz a Szilas menti bringaút eddig megépült kb. 5 és fél km-es szakasza.


Árpádföldön az Aradi és az Újarad utca vonalán épül kerékpáros átvezetés. A hidat kerékpározásra alkalmassá alakítják. Ennek építése azonban csak 2017-ben várható.

A Szilas-patak parti bringaút hiányzó szakaszainak kiépítését 2019-ig tervezik. A Naplás-tó irányába 2017-ben várható az új szakasz létrehozása a XVII. kerülettel közös beruházásban. Nagytarcsa is tervezi a nyomvonalhoz csatlakozást itt a Naplásnál.


Szintén idén várható a János utca Csömöri út és a Rákospalotai határút közötti egyirányú szakaszának átalakítása, ahol engedélyezik az ellenirányú kerékpározást, valamint parkolókat is építenek.

A Baross utca és a Szent Korona utca kelet-nyugat irányban átszeli a kerület tekintélyes részét. Mindkettő forgalom- és sebességcsillapított utca, jelenleg is kedvelt kerékpáros útvonalak, jó alternatívái a forgalmas Rákosi és a Csömöri útnak. A két utca kitáblázása ajánlott útvonalként még idén megvalósul.


Baross utca

Szent Korona utca


Cinkota HÉV állomásnál bővítik a P+R parkolót, ahol 40 férőhelyes fedett B+R kerékpárparkoló is épül! A Pillangó utcai metróállomásnál nemrég létesült ilyen fedett bringatároló. Hogy miért tartom a B+R kapcsolatok megteremtését és a közlekedési módok kombinálását a külvárosokban kiemelten fontos fejlesztésnek, azt itt írtam le részletesen.



 Az építkezés már elkezdődött.

 Jelenleg ez a "B+R parkoló"...


Régóta napirenden van Csömör és a XVI. kerület közti hálózat kiépítése. Fábri István csömöri polgármesterrel és Antalóczy Csaba árpádföldi képviselővel tavaly jártuk be az M0 környékét, hogy felmérjük, hol és milyen eszközökkel teremthetjük meg a két település közötti kerékpáros kapcsolatokat. Azóta döntés született a Suba utca és az M0 gyalogos-kerékpáros alumíniumhídja közötti kerékpárút megépítéséről, amely gyerekek számára is vonzó és biztonságos, autóforgalomtól mentes kapcsolatot biztosít. A bringautat idén tervezik, építése később várható.

Távolban az M0 gyalogos-kerékpáros alumíniumhídja.

Suba utca. A beépített részen már aszfaltút van, a környék forgalom- és sebességcsillapított.


Legalább két éve ígéri a Főváros a borzalmas állapotú Cinkotai út és a Bökényföldi út felújítását. A külterületi jellegű utak mentén külön kerékpárutakat terveznek, amelyek kapcsolatot teremtenének a jelenleg kerékpáros szempontból teljesen elszigetelt XVII. kerülettel.

A Bökényföldi út Újszász u. és Cinkotai út közötti szakaszának felújítása egyelőre nincs rajta a BKK útfelújítási listáján. Talán 2017-ben...

Cinkotai út dettó. A kerékpárút építése a tulajdonjogi problémák miatt évekig is húzódhat.


Ezeken kívül említhető még az ugyancsak lepusztult Magtár utca pár éven belüli felújítása, ahol kerékpársávok létesítését és sebességcsillapító eszközök alkalmazását szorgalmazzuk, hogy minél vonzóbb és biztonságosabb kapcsolat jöjjön létre Csömör és Cinkota között. 2018-as céldátummal tervezik a 3-as út mentén Kistarcsa felé a kerékpárút folytatását, amely jelenleg a cinkotai temetőnél ér véget. A kerület szorgalmazza továbbá kerékpáros nyomok felfestését a Somkút utca és a Vidám vásár utca útburkolatára.

A Magyar Kerékpárosklub évek óta dolgozik azon, hogy a kerékpározás ügye Magyarországon - a súlyának és a jelentőségének megfelelően - egyre fontosabbá váljon. Támogasd adód 1%-ával vagy tagságoddal a Magyar Kerékpárosklubot, hogy a XVI. kerületben és a kelet-pesti térségben a jövőben is folytatódjon a bringás fejlődés!