Gyakorlott kerékpáros túrázók figyelem! A zuglói központú Magyar Természetbarát Szövetség középfokú kerékpáros túravezető tanfolyamot hirdet meg 2012-ben.
2012. 01. 19.
2012. 01. 12.
Rákosmente a „Kerékpárosbarát Település”
Január 11-én Riz Levente Rákosmente polgármestere, országgyűlési képviselő ünnepélyes keretek közt vette át a „Kerékpárosbarát Település 2011.” elismerő címet. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium immáron ötödik alkalommal hirdette meg a „Kerékpárosbarát Település” és „Kerékpárosbarát Munkahely” pályázatokat. A kiírás célja a kerékpárosok szempontjait szem előtt tartó városok, községek, munkáltatók és intézmények példamutató intézkedéseinek és kezdeményezéseinek elismerése a kitüntető címek odaítélésével.
2012. 01. 05.
Kerékpáros mi-micsoda: a kerékpáros infrastruktúrák fajtái és különbségei röviden
Megjegyzés (2019.08.08.): Ez a cikk ma már kissé elavult, nem szerepel benne számos létesítménytípus (pl. busz-kerékpársáv, gyalogos-kerékpáros övezet), és itt-ott pontatlanságokat is tartalmaz, ezért tájékozódásképpen ajánljuk a folyamatosan frissülő Kerékpárosklub Kisokost, továbbá ezt a cikket.
Nap mint nap felfigyelek arra, hogy nem csupán a laikusok, de a döntéshozók és az újságírók sincsenek tisztában azzal, hogy mi a különbség kerékpárút, a kerékpársáv ill. más egyéb bringás infrastruktúrák és felfestések között. Holott a gyakorlatban óriási a különbség. Rengeteg politikus, önkormányzati döntéshozó számára a kerékpárút az egyetlen létező kerékpáros fejlesztés, amit ismer és meg akar valósítani, az újságírók pedig előszeretettel keresztelik el a kerékpársávot kerékpárútnak, pedig az nem ugyanaz. A 2010-es Kresz módosítás óta számos egyéb lehetőség áll rendelkezésre a kerékpárosbarát felületek bővítésére Magyarországon, amelyekkel szerencsére már a forgalomban közlekedve is egyre többször találkozhatunk. Kerékpáros mi-micsoda következik röviden, budapesti példákkal.
Nap mint nap felfigyelek arra, hogy nem csupán a laikusok, de a döntéshozók és az újságírók sincsenek tisztában azzal, hogy mi a különbség kerékpárút, a kerékpársáv ill. más egyéb bringás infrastruktúrák és felfestések között. Holott a gyakorlatban óriási a különbség. Rengeteg politikus, önkormányzati döntéshozó számára a kerékpárút az egyetlen létező kerékpáros fejlesztés, amit ismer és meg akar valósítani, az újságírók pedig előszeretettel keresztelik el a kerékpársávot kerékpárútnak, pedig az nem ugyanaz. A 2010-es Kresz módosítás óta számos egyéb lehetőség áll rendelkezésre a kerékpárosbarát felületek bővítésére Magyarországon, amelyekkel szerencsére már a forgalomban közlekedve is egyre többször találkozhatunk. Kerékpáros mi-micsoda következik röviden, budapesti példákkal.