
2011. 10. 30.
Timur utcai kerékpárút: a tábla és az útburkolati jelek pótolva!

2011. 10. 27.
Csömörön a helyzet változatlan: felüljáró körkép
2011. 10. 22.
Egy éves a Rákos-patak menti bringaút
Milyen gyorsan telik az idő, már egy éve használhatjuk a nagyon klassz kerékpárutat a Rákos-patak mentén. Közben elkészültek a pihenő padok az út mentén, kerékpártámaszokkal és szemetesekkel kiegészítve (amelyeket már sikerült is megrongálni!!!). Egyre többen használják a kerékpárutat, igaz a motorosoknak annyira nem örülünk. :(
2011. 10. 12.
Előretolt kerékpáros felállóhely lesz az Újszász utcában
A BKK
vezényletével elkezdődtek a budapesti útfelújítások, és a felújítandó utak
között végre valahára helyet kapott a kátyúrezervátum Újszász utca is. A XVI.
kerület egyik főutcájára a
"normál" burkolatcsere egyértelműen ráfér, viszont szerencsére ennél
többről van szó. Az MK honlapján olvasható, hogy az Újszász utcán
a Pilóta utcai valamint a Bökényföldi úti lámpás kereszteződéseknél előretolt
kerékpáros felállóhelyeket fognak felfesteni.
2011. 10. 11.
[Útvonalajánló] Megyeri híd

2008 óta a legjobb a Megyeri hídon keresztül menni, hiszen így a város rossz levegőjét, zsúfoltságát és zaját viszonylag el lehet kerülni. Ám addig nem nagyon vezet semmilyen infrastruktúra...
2011. 10. 07.
A nagy kelet-pesti kerékpártámasz gyűjtemény
Nem tudod, hol parkold le a bicajod? Hol található jó kerékpártároló? A Kertvárosi Bringajárőr csapata nagy fába vágta fejszéjét: megpróbáljuk összegyűjteni Kelet-Pest kerékpártárolóit és támaszait, jót és rosszat egyaránt.* Csináltunk nektek egy folyamatosan frissülő térképet és galériát:
View Bringatámaszok in a larger map
A térképen a jól kivitelezett tárolókat zölddel, a rosszakat pirossal jelöltük.
2011. 10. 04.
A Timur utcai bicikliút, avagy hogyan tervezzünk rossz kerékpárutat?
Sajnos eléggé sokszor kell közlekednem ahhoz a Timur utcai bicikliúton, hogy tudjam minden egyes hibáját, amiből több akad, mint előnyéből. Ami még bosszantóbb számomra, hogy budapesti léptékkel nézve viszonylag újnak számít, mert mindössze 5 éves. Megpróbálom reálisan elemezni a kerékpárutat, de mivel nap mint nap érzékelem a rossz oldalát, túl sok jót nem ígérek.
2011. 10. 01.
Milyen a jó kerékpártámasz? Követendő és elvetendő példák a XVI. kerületben
Sokan nem is gondolják, de leggyakoribb és egyik legfontosabb kerékpáros fejlesztés a kerékpártárolók számának bővítése. Ám sajnos annak ellenére, hogy Budapesten is szép számmal találni belőlük, nem mindig úgy sikerülnek, ahogy kellene. Kelet-Pesten igen változatos a kép, mert míg a XVI., XVII. kerületben számos jól kivitelezettre találtunk példát, vannak idei fejlesztések, amik meglehetősen rosszul sikerültek. Az agglomerációban ennél sajnos rosszabb a helyzet: Kerepesen ugyan 2009-ben példa értékű B+R parkolót létesítettek a HÉV megálló mellett, addig több jó példát nem tudunk felsorolni, holott rengeteg bolt és közintézmény előtt szükség lenne rá.