Timur utcai kerékpárút: a tábla és az útburkolati jelek pótolva!


Október elején cikkeztünk a Timur utcai kerékpárútról, és felfedeztük, hogy a Rozsos utcánál teljesen lekoptak a kerékpárutat jelző sárga útburkolati jelek, valamint hiányzott a kerékpárforgalmat jelző tábla a macisajt alatt. Leveleztünk a kerékpárutat fenntartó BKK-val, válaszként azt kaptuk, hogy rövidesen intézkednek ezügyben. Pár napja örömmel nyugtáztuk, hogy a kereszteződésnél újrafestették az útburkolati jelet, és a tábla is kikerült. 

Csömörön a helyzet változatlan: felüljáró körkép

2008-ban adták át az M0-ás keleti szakaszát. Akkor Csömörön váltotta ki a legnagyobb visszhangot, hogy a felüljáróknál eléggé felemásra sikerült a gyalogos és kerékpáros közlekedés megoldása. Míg a csömöri szakaszon 6 db felüljárót építettek, addig ennek csupán a felénél lehet elmondani, hogy a gyalogosok számára jól használható, míg bicikliseknél ennél összetettebb a kép. Eltelt három év, utánanéztem, mi változott...

Egy éves a Rákos-patak menti bringaút

Milyen gyorsan telik az idő, már egy éve használhatjuk a nagyon klassz kerékpárutat a Rákos-patak mentén. Közben elkészültek a pihenő padok az út mentén, kerékpártámaszokkal és szemetesekkel kiegészítve (amelyeket már sikerült is megrongálni!!!). Egyre többen használják a kerékpárutat, igaz a motorosoknak annyira nem örülünk. :(


Előretolt kerékpáros felállóhely lesz az Újszász utcában

A BKK vezényletével elkezdődtek a budapesti útfelújítások, és a felújítandó utak között végre valahára helyet kapott a kátyúrezervátum Újszász utca is. A XVI. kerület egyik főutcájára a "normál" burkolatcsere egyértelműen ráfér, viszont szerencsére ennél többről van szó. Az MK honlapján olvasható, hogy az Újszász utcán a Pilóta utcai valamint a Bökényföldi úti lámpás kereszteződéseknél előretolt kerékpáros felállóhelyeket fognak felfesteni.

[Útvonalajánló] Megyeri híd

Jó párszor jártam már úgy, hogy barátok kérdezősködtek tőlem, melyik a legjobb út ha Szentendrére, a Római partra akarnának eljutni, vagy kicsit messzebbre, a Pilisbe. Mivel túráim során már nemegyszer mentem arra, kitapasztaltam, hogy számomra melyik a legjobb útvonal. Ezt írom most le, hogy azok, akik nem ismerik a járást, könnyebb helyzetben legyenek.
2008 óta a legjobb a Megyeri hídon keresztül menni, hiszen így a város rossz levegőjét, zsúfoltságát és zaját viszonylag el lehet kerülni. Ám addig nem nagyon vezet semmilyen infrastruktúra...

A nagy kelet-pesti kerékpártámasz gyűjtemény

Nem tudod, hol parkold le a bicajod? Hol található jó kerékpártároló? A Kertvárosi Bringajárőr csapata nagy fába vágta fejszéjét: megpróbáljuk összegyűjteni Kelet-Pest kerékpártárolóit és támaszait, jót és rosszat egyaránt.* Csináltunk nektek egy folyamatosan frissülő térképet és galériát:



View Bringatámaszok in a larger map

A térképen a jól kivitelezett tárolókat zölddel, a rosszakat pirossal jelöltük.

A Timur utcai bicikliút, avagy hogyan tervezzünk rossz kerékpárutat?

Sajnos eléggé sokszor kell közlekednem ahhoz a Timur utcai bicikliúton, hogy tudjam minden egyes hibáját, amiből több akad, mint előnyéből. Ami még bosszantóbb számomra, hogy budapesti léptékkel nézve viszonylag újnak számít, mert mindössze 5 éves. Megpróbálom reálisan elemezni a kerékpárutat, de mivel nap mint nap érzékelem a rossz oldalát, túl sok jót nem ígérek.

Milyen a jó kerékpártámasz? Követendő és elvetendő példák a XVI. kerületben

Nemrégiben jártam úgy, hogy épp egy kerítéshez lakatoltam a biciklim, mikor rám szóltak, miért nem a kerékpártárolót használom. Röviden a válaszom valahogy úgy hangzott, hogy azért, mert rossz a tároló, de ahogy a reakciókat elnéztem, nem éppen talált megértő fülekre. Így most kifejtem bővebben.

Sokan nem is gondolják, de leggyakoribb és egyik legfontosabb kerékpáros fejlesztés a kerékpártárolók számának bővítése. Ám sajnos annak ellenére, hogy Budapesten is szép számmal találni belőlük, nem mindig úgy sikerülnek, ahogy kellene. Kelet-Pesten igen változatos a kép, mert míg a XVI., XVII. kerületben számos jól kivitelezettre találtunk példát, vannak idei fejlesztések, amik meglehetősen rosszul sikerültek. Az agglomerációban ennél sajnos rosszabb a helyzet: Kerepesen ugyan 2009-ben példa értékű B+R parkolót létesítettek a HÉV megálló mellett, addig több jó példát nem tudunk felsorolni, holott rengeteg bolt és közintézmény előtt szükség lenne rá.